tiistai 26. maaliskuuta 2013

Elämässä kiinni taas

Vihdoinkin olen saamassa taas kiinni juonen päästä. Viikonloppu oli ihanan liikunnallinen lenkkeineen ja saleineen ja kummallisesti alan kevään myötä löytää itsestäni hinkua juoksemaan. Tällä kunnolla sitä tuskin voi juoksuksi kuitenkaan sanoa, kunhan lyllerrän eteenpäin, mutta kivaa se on silti. Salilla jaksoin taapertaa matolla 20min vauhdilla 8,4km/h, mihin olin itse tosi tyytyväinen. Harmi vaan, kun tuossa lähellä olevan uimahallin salilla on tasan yksi juoksumatto ja siihen ei välttämättä jonottamatta pääse. Tuo isompi sali on taas sen verran kaukana, että sinne meneminen on ihan oma ohjelmanumeronsa. Onneksi kevät on ihan nurkan takana ja kunhan tuo pururata tuossa sulaa, niin sinne askeleeni vie.

Myös syömisten osalta on taas mennyt paremmin. Olen onnistunut taas jättämään herkut ottamatta ja sen huomaa olossa heti muutamassa päivässä.

Uusin intohimoni on täysjyvä kuskus. Se on ihan älyttömän hyvää ja se on niin helppoa tehdä. Heittää vaan kuskusit kippoon ja kuuman veden päälle. Muutaman minuutin odotus ja se on siinä. Odotellessa voi joukkoon pilkkoa tomskuja, kurkkua, paprikaa, avokadoa, oliiveita (jos niitä syö) tai mitä kaapista nyt sattuukaan löytymään. Siihen vielä vaikka vähän kanaa mukaan ja nams!

Toiset tykkää syödä tälleen "ruokaympyrästi" :)...

...ja mä tykkään syödä tälleen sekotettuna. 


Tänään heräsin siihen, että teki ihan älyttömästi mieli kikhernepihvejä. Sinänsä kumma mielihalua, että en muista moisia herkkuja koskaan maistaneeni :). Ohjeen löysin täältä. Sen verran muokkasin ohjetta, että tein muuten puolikkaana, mutta lisäsin siihen toisen kananmunan ja pysyivät paremmin koossa. Tätä meillä tehdään toistekin! Joku kiva kastike pitää vielä tuohon keksiä ja tää on mun uusi herkku :). 

Mun uusi lempiruoka: kikhernepihvit ja kuskus.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit ovat aina tervetulleita!