keskiviikko 2. tammikuuta 2013

Suklaanhimoa ja selviämistä

Loskaa riittää edelleen ja minä jo elättelen toiveita aikaisesta keväästä ja sulista lenkkimaastoista. Toisin taitaa kuitenkin käydä mikäli sääihmisiin on yhtään luottamista ja parasta olisi vaan hankkia kunnon kumisaappaat ja varautua ikuiseen loskaan. Ai niin, semmosia saappaita ei ole keksittykään, joihin mun pohkeet menee. Miten ihmisellä voikin olla niin isot pohkeet??? Lihasta se tuskin kaikki on, mutta voiko läski kertyä niinkin eriskummalliseen paikkaan?

Tänään ei siis lenkkeilty. Syömisten suhteenkin olen pystynyt olemaan muuten ihan normilinjalla, mutta ne turhat herkut olen karsinut. Kauppareissulta palattuani nälkä oli kiljuva. Tämä johti minut miettimään sitä, miten paljon energiaa oikeasti olen suklaasta saanut. Ennen kauppareissulta palattuani maha on ollut suloisesti täynnä ja suklaalevyn kääreet on voinut sujauttaa talon nurkalla olevaan roskikseen. Siis viimeistään siihen. Oikeastaan muuta makeaa ei viime aikoina ole tehnytkään varsinaisesti mieli, mutta suklaata on uponnut enemmän kuin oma osuuteni. Niin, ja vaikka sitä muuta makeaa ei ole varsinaisesti tehnyt mieli, on sitä silti mennyt. Turha kai näillä mitoilla ja kiloilla on yrittää väittää, että ihan vaan salaatilla elän.

Jotta nämä makean syömiset pysyisivät edes jollainlailla kurissa, olen päättänyt pitää viikossa yhden herkkupäivän. Normaalisti se olkoon keskiviikko, mutta tällä viikolla jääköön herkut syömättä. Mitään suklaaövereitä ei ole jatkossakaan tarkoitus vetää, mutta totaalikieltäytyminen ei ole tähän asti minulta onnistunut, joten ajattelin kokeilla jotain uutta. Siinä vaiheessa, kun sitä suklaata tekee mieli, päätän, että ostan sitten herkkupäivänä ja ainakin tänään se auttoi minua pääsemään suklaanhimosta yli. Yleensä pelkkä suklaan ajatteleminen johtaa ajatusten kierteeseen, jossa mietin minkälaista suklaata ostan, miltä se tulee maistumaan, mistä sen ostan ja miten sen syön. Tänään olen välttynyt tuolta kierteeltä ihan vain sillä ajatuksella, että tänään sitä asiaa ei ole tarvis miettiä. Toivon tämän muutoksen olevan pysyvä :).

4 kommenttia:

  1. Tsemppiä elämänmuutokseen! :) Siitä se lähtee! :)

    VastaaPoista
  2. mä en tiedä miten se virallisesti on noiden vapaasyöntipäivien laita jos meinaa jotain ns.dieettiä pitää mutta mulla on vähän saman suuntaiset ajatukset että kerta viikkoon voi VÄHÄN herkutella. mä syön myös joskus välipalaksi proteiinipatukan, sekin jo vähän vähentää suklaan tuskaa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mäkään tiedä miten se virallisesti menee noiden herkkupäivien suhteen, mutta eihän me millään dietillä ollakaan, vai mitä :)? Mä vaan luulen, että tommonen vapaampi päivä herkkujen suhteen pitää mut paremmin kaidalla tiellä, joten katotaan kuin käy. Noi proteiiniparukat on kyllä hyvä makean korvike aina välillä.

      Poista

Kommentit ovat aina tervetulleita!